اختلال جنسی چیست و چگونه درمان می شود

اختلال عملکرد جنسی چیست؟ راه حل رفع این اختلال

اختلال جنسی دلایل بسیاری دارد که زوجین باید برای رفع و درمان آن اطلاعات لازم و کافی در این زمینه داشته باشند.

اختلال عملکرد جنسی از جمله معضلات و مشکلات مهمی است که زوجین در هنگام برقراری ارتباط جنسی با همسر خود به آن دچار می شوند. این مسئله به عنوان یک معضل در مراحل مختلف ارتباط جنسی ایجاد می شود که در نهایت مانع از لذت بردن از رابطه می شود. به صورت کلی اختلالات جنسی به چهار دسته کلی میل جنسی، عدم تمایل به برقراری رابطه، اختلالات ارگاسم و درد در هنگام مقاربت تقسیم بندی می شود. در ادامه این مقاله همراه با ایران اچ ای وی باشید تا در مورد انواع این اختلال ها با شما صحبت کنیم.

کاهش میل جنسی، اولین اختلال شایع جنسی بین زوجین

اختلال در میل جنسی یک دلیل موقتی است چرا که این مسئله با اختلال هورمونی مانند کاهش احتمالی تولید استروژن طبیعی در زنان و یا کاهش تستوسترون در مردان همراه است.

اختلالات هورمونی زنانه و مردانه همیشه موجب کاهش میل جنسی می شود. برای مثال بانوان همیشه در زمان نزدیکی به دوران قاعدگی خود با کاهش شدید میل جنسی رو به رو می شوند.

کاهش میل جنسی در اثر اختلال عملکرد هورمون ها

بی علاقگی نسبت به برقراری رابطه جنسی با همسر خود

بی علاقگی به برقراری ارتباط نزدیک، جدا از اختلالات جنسی با کاهش میل جنسی همراه است. این مورد می تواند با علل مختلفی از جمله خستگی شدید، بارداری، زایمان، افسردگی و یا شرایط روحی سخت همراه باشد. علاوه بر این عدم رعایت سلامت جنسی و بهداشت زوجین در هنگام برقراری ارتباط جنسی نیز می تواند شریک جنسی را بی علاقه کند به حدی که دیگر علاقه ای به نزدیکی و مقاربت با شریک جنسی خود را نداشته باشد.

آیا کهولت سن دلیل اختلال عملکرد جنسی است؟

بله، یکی از شایع ترین دلایلی که بیشتر زوجین بعد از 50 سالگی با آن مواجه می شوند اختلال عملکرد جنسی و کاهش توانایی جنسی است. این اختلال به این دلیل است که با بالا رفتن سن بدن قدرت خود را از دست می دهد و ضعیف شدن بدن موجب اختلالات جنسی می شود.

دلایل اصلی اختلال جنسی چیست؟

آیا اختلالات جنسی دلایل روانشناختی و روانشاسی هم دارد؟

استرس، اضطراب شدید، مشکلات زناشویی، آسیب های جنسی در زمان های گذشته همه و همه موجب این می شود که فرد در حین رابطه لذت کافی را نبرد و در مرحله ارگاسم به اختلال برسد. البته همه این دلایل می تواند با مشاوره زناشویی و مراجعه به پزشک روانشناس تحت نظر قرار گیرد تا فرد به مداوا برسد.

اختلالات تحریک جنسی یا سرد مزاجی چیست؟

انگیختگی جنسی یا همان سرد مزاجی زوجین در حین رابطه، از علل اصلی اختلالات جنسی به حساب می آید. سرد مزاجی در مردان با نام علمی نعوظ شناخته شده، این نارسایی با مشکلاتی از جمله کاهش میل به نزدیکی به همسر، نداشتن شور جنسی و عدم تحرکات جنسی همراه است.

سرد مزاجی علاوه بر اینکه در مردان شایع است در بانوان هم به عنوان یکی از اختلالات جنسی عنوان می شود و همیشه هم با دلایل مانند عدم تمایل همراه نیست چرا که علل پزشکی از جمله کاهش جریان خون، کهولت سن و مشکلات روانکاوی هم می تواند موجب سرد مزاجی زوجین شود.

انزال زودرس، مهم ترین مشکل حین رابطه نزدیک زناشویی

انزال زودرس یا ناتوانی در کنترل انزال در حین مقاربت، از جمله طبیعی ترین مواردی است که زوجین در روابط زناشویی از آن به عنوان یک اختلال مسئله ساز در حین نزدیکی صحبت می کنند. این مسئله زمانی رخ می دهد که فرد قبل از شریک جنسی خود به اوج لذت جنسی برسد و انزال را کامل کند.

تحقیقات نشان می دهد که بیش از 40 درصد زوجین از مشکل زود انزالی به عنوان یک مسئله بزرگ در روابط زناشویی خود یاد می کنند.

انزال زودرس مهم ترین معضل اختلالات جنسی

دلیل انزال زود رس مردان چیست؟

انزال زود رس آقایان دلایل بسیار زیادی دارد از جمله مهم ترین آن می توان به عدم کنترل فرد اشاره کرد. علاوه بر آن علل روانی و ژنتیکی هم می تواند تاثیر گذار باشد.

نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که زود انزالی با درمان و مشاوره به راحتی حل می شود. پزشکان سکس تراپیست معتقد هستند که درمان زود انزالی با مصرف داروهای گیاهی و شیمایی تا حدی تاثیر گذار خواهد.

بسیاری از مردان برای درمان انزال زود رس خود با توجه به باورهای غلط جامعه به مصرف مواد مخدر رو می آورند در صورتیکه مصرف مواد اعتیاد زا علاوه بر اینکه درمانی برای زود انزالی نیست بلکه موجب بروز مشکلاتی مانند اعتیاد، مشکلات زناشویی، پرخاشگری و سایر موارد می شود.

استفاده از مواد مخدر اشتباه رایج برای درمان زود انزالی

ناتوانی جنسی و اختلالات ارگاسم یکی از دلایل اختلالات جنسی زوجین

در مقابل زود انزالی، اختلالات ارگاسم و عدم رسیدن به مرحله لذت جنسی از جمله موارد مهمی است که باید به آن اشاره کرد.

تاخیر مداوم یا عدم وجود ارگاسم حین رابطه جنسی از جمله مواردی است که زوج های زیادی با آن درگیر هستند. در بانوان علت های فیزیولوژیکی، یائستگی و یا اختلالات هورمونی می تواند دلیل بر عدم ارگاسم باشد.

در مقابل آقایان هم علاوه بر علت های هورمونی و فیزیولوژیکی، با مسئله اختلالات ارگاسم دست و پنجه نرم نرم می کنند. البته این دسته از افراد می توانند بامراجعه به پزشک و تحت درمان قرار گرفتن اختلالات جنسی خود را درمان کنند.

ما در این مقاله در مورد دلایل اختلالات جنسی و راه های درمان آن اطلاعات لازم و کافی را به شما ارائه دادیم. حالا زمانش رسیده تا شما سوالات و دغدغه های خود را از ما بپرسید تا کارشناسان مجله تخصصی ایران اچ ای وی همراه شما باشند.

نظر خود را بنویسید

IRAN HIV