عدم انتقال ایدز با کاندوم

احتمال انتقال ایدز با کاندوم چقدر است؟

کاندوم اولین و بهترین راه جلوگیری در انتقال ویروس اچ ای وی است.

نقش محافظتی کاندوم یکی از مهم ترین مواردی است که همیشه در تمامی مقالات ایران اچ ای وی به آن اشاره شده است. اما جالب است بدانید که استفاده درست از این ابزار جلوگیری نیز می تواند نقش تاثیر گذاری در جلوگیری از انتقال آلودگی داشته باشد. به همین دلیل و با علم به اهمیت بالای این موضوع برای آگاه سازی افراد، در این مقاله به بررسی احتمال ایدز با کاندوم می پردازیم تا در انتها بتوانیم در خصوص استفاده صحیح از کاندوم به شما اطلاعات مفید و کاربردی ارائه دهیم. پس همراه با ما باشید.

کاندوم از چه بیماری هایی جلوگیری می کند؟

یکی از باورهای قدیمی مردم در خصوص استفاده از کاندوم این است که این وسیله تنها ابزاری برای جلوگیری از حاملگی در طول رابطه به حساب می آید، در صورتیکه کاندوم علاوه بر جلوگیری از بارداری نسبت به عدم ابتلا به بیماری های مقاربتی علی الخصوص ویروس ایدز نقش تاثیر گذاری دارد.

ایا با کاندوم ایدز منتقل می شود؟

به صورت کلی کاندوم ها به دلیل حالت پوششی و محافظتی که دارند موجب می شوند تا ویروس و آلودگی را در حین رابطه با خود به بدن افراد منتقل نکنند به همین دلیل می توان گفت کاندوم وسیله ای برای جلوگیری از بروز انواع بیماری های ویروسی و میکروبی به حساب می آید.

نقش کاندوم در جلوگیری از ایدز

بسیاری از افراد معتقدند که بیماری ایدز تنها با مقاربت جنسی انتقال پیدا می کند. بله درست است در نتیجه انواع آزمایش ایدز هم این مورد عنوان شده است که یکی از مهم ترین راه های انتقال ایدز، داشتن رابطه جنسی با فرد آلوده است اما آیا در این لحظه کاندوم می تواند نقش جلوگیری را ایجاد کند؟

در این مورد نمی توان پاسخ دقیقی ارائه داد چرا که استفاده درست از کاندوم در رابطه واژینال و آنال می تواند موجب جلوگیری شود اما اگر زخم ها و نواحی آلوده در حین رابطه آلوده شود دیگر فرایند انتقال اتفاق افتاده است پس در نتیجه گیری کلی باید توجه داشت که کاندوم راه پیشگیری هست اما تنها راه نیست.

اگر کاندوم پاره شود ایدز می گیریم؟

یکی دیگر از عواملی که نقش محافظتی کاندوم ها را زیر سوال می برد، پاره شدن آن در حین رابطه است. پاره شدن کاندوم همه اهداف حفاظتی آن را زیر سوال می برد پس دقت داشته باشید که در هنگام خرید محصولات جنسی حتما از برندهای معتبر استفاده کنید که به معضل پارگی کاندوم بی کیفیت و عوارض آن مبتلا نشوید. چرا که درمان ایدز راه طولانی تری به نسبت انتخاب جنس مناسب کاندوم دارد.

انتقال ایدز با کاندوم

آیا کیفیت و نوع کاندوم تاثیری در روش انتقال بیماری دارد؟

خیر، نوع و مدل کاندوم هیچ ربطی به انتقال یا عدم انتقال بیماری ندارد، همین که کاندوم حالت ارتجاعی مناسبی داشته باشد و در حین رابطه دچار پارگی نشود یعنی یک وسیله ایده آل برای جلوگیری از انتقال بیماری در طول رابطه به حساب می آید.

آیا با کاندوم می توان با فرد مبتلا به اچ ای وی رابطه برقرار کرد؟

بسیاری از افراد قصد دارند بدانند که آیا می توانند با کاندوم به برقراری رابطه با فرد مبتلا به اچ ای وی بپردازند یا خیر. در این مورد باید با علم به اینکه ریسک رابطه بالاست و به عنوان رفتار جنس ایمن به حساب نمی آید، اقدام کنید. بله کاندوم نقش جلوگیری از ابتلا را دارد مانعی برای رابطه ایجاد نمی کند اما حفظ پروتکل های بهداشتی و انجام آزمایش و تست ایدز بعد از رابطه می تواند تا حد زیادی خیال افراد را به نسبت سلامتی خود راحت کند.

کاندوم راهی برای جلوگیری از انتقال بیماری های جنسی

جلوگیری از ایدز بعد از رابطه، اگر از کاندوم استفاده نکردیم چه کنیم؟

یکی از رایج ترین سوالات کاربران این است که در صورت استفاده نکردن از کاندوم و در حالی که به آلوده بودن فرد مقابل مشکوک هستیم باید چه کاری انجام دهیم؟ در این خصوص بهتر است تا درنظر داشته باشید که اگر به هر دلیلی قبل از رابطه فرایند مراقبتی مثل استفاده از کاندوم را در نظر نداشته اید، حتما روز بعد به پزشک و متخصص مراجعه کنید و در مورد رفتار جنسی خطرناک که داشتید حتما پزشک خود را مطلع کنید.

در این مقاله ما سعی کردیم تا به سوال پر اهمیت «احتمال ایدز با استفاده از کاندوم چقدر است» پاسخ مناسب و کاملی دهیم به همین جهت کلیه موارد از جمله عوامل انتقال ایدز با کاندوم، تاثیر جنس و پارگی کاندوم برای انتقال ویروس و هر آنچه به این موضوع قرابت معنایی داشت را مورد بررسی قرار دادیم. حالا پیشنهاد می کنیم تا شما از نظرات و شنیده های خود با ما صحبت کنید و در بخش نظرات به صورت ناشناس برای ما پیغام بگذارید.

در نظر داشته باشید که شرح تجربیات و دانسته های شما می تواند به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به افراد جامعه کمک به سزایی کند. ما در مجله ایران اچ ای وی منتظر پیام های ارزشمند شما هستیم.

سوالات متداول

IRAN HIV
01ایا احتمال انتقال ایدز با کاندوم وجود ندارد؟

کاندوم یک وسیله به جهت پیشگیری از انتقال بیماری ها است و تا حد زیادی از انتقال جلوگیری می کند ولی این به معنای این نیست که خطر ابتلا اصلا وجود ندارد؟

02ایا احتمال انتقال ایدز با کاندوم پاره وجود دارد؟

بله در هنگام پاره شدن کاندوم پوشش ارتجاعی آن از بین می رود و به همین دلیل خاصیت محافظتی خود را از دست می دهد.

03چرا باید از کاندوم برای پیشگیری از انتقال ویروس ها استفاده کرد؟

کاندوم به دلیل پوششی که روی دستگاه تناسلی ایجاد می کند مانعی برای انتقال بیماری های مقاربتی مانند ایدز می شود و به همین جهت استفاده از آن برای پیشگیری از بروز بیماری ها بسیار پیشنهاد می شود.

نظر خود را بنویسید

IRAN HIV