راه های انتقال ایدز از طریق همجنس بازی

آیا انتقال ایدز از طریق رابطه همجنسگرایان یک خطر جدی به حساب می آید؟

یکی از اصلی ترین دغدغه افراد در خصوص انتقال بیماری ایدز، پاسخ دادن به این سوال است که آیا ایدز از طریق رابطه همجنس بازی هم انتقال پیدا می کند یا خیر! یا اصلا چه عواملی موجب انتقال این ویروس می شود؟ در این مقاله از مجله پزشکی ایران اچ ای وی همراه ما باشید تا در مورد راه های انتقال ایدز از خرافات تا واقعیت با شما صحبت کنیم و در آخر به این نتیجه برسیم که اصلا انتقال ایدز در همجنس بازها به نسبت رابطه زن و مرد خطری برای ابتلا به ایدز محسوب می شود یا خیر.

1- انتقال ایدز از طریق مقعدی مرد به مرد

یکی از شایع ترین نوع رابطه در همجنس بازهای آقا، رابطه مقعدی است. متاسفانه به دلیل شیوع بالای عفونت در قسمت مقعد و همچنین به دلیل اینکه مخاط روده بسیار ظریف و تحریک پذیر است احتمال انتقال ایدز در این نوع رابطه، بالا می رود. با توجه به اینکه نوع رابطه از مقعد نیز یک رابطه پر خطر به حساب می آید و موجب بروز زخم های مقعدی می شود، خطر بریدگی و زخم نیز می تواند تا حد زیادی دلیل بر انتقال ایدز از شریک جنسی فرد باشد.

انتقال ایدز از مرد به مرد

2- داشتن شرکای جنسی متعدد، مهم ترین راه انتقال ایدز در همجنس بازها

یکی دیگر از دلایلی که احتمال انتقال ویروس اچ ای وی را به خودی خود بالا می برد، داشتن شریک جنسی متفاوت است. همجنس بازها باید در نظر داشته باشند که برای حفظ سلامت خود و جدای از فضیلت های اخلاقی، از ارتباط جنسی با شرکای متفاوت بپرهیزند و مهم تر از همه اینکه قبل از رابطه از سلامت خود و شریک خود در خصوص عدم ابتلا به بیماری های مقاربتی اطمینان کافی داشته باشند.

3- نادیده گرفتن کاندوم در رابطه، اصلی ترین دلیل انتقال ویروس اچ ای وی

بیشتر افراد همجنس باز، خصوصا همجنس بازهای آقا، در حین رابطه استفاده از کاندوم را جدی نمی گیرند چرا که به باور عمومی در جامعه، این وسیله تنها راهی برای جلوگیری از بارداری به حساب می آید و به همین دلیل کمتر کسی برای رابطه بین همجنس بازها از آن استفاده می کند.

داشتن شریک جنسی متفاوت راهی برای انتقال اچ ای وی

توجه داشته باشید که کاندوم علاوه بر اینکه یک ابزار محافظتی برای جلوگیری از بارداری است، ساده ترین وسیله برای جلوگیری از انتقال انواع ویروس ها نیز به حساب می آید. توجه داشته باشید که در هنگام رابطه مقعدی که خطر آفرین ترین نوع رابطه است استفاده از کاندوم شدیدا پیشنهاد می شود و عدم استفاده از آن مهم ترین آلودگی بین هم جنس بازها به حساب می آید.

4- زخم و خونریزی حین رابطه احتمال انتقال را بیشتر می کند

با توجه به نوع متفاوت رابطه همجنس گرایان و با علم به اینکه خصوصا زنان در این نوع رابطه از ابزار جنسی مصنوعی استفاده می کنند، احتمال درد و خونریزی را بالا می برد. به همین دلیل و با وجود زخم های باز، اگر شخص فاعل به ایدز مبتلا باشد به راحتی می تواند مفعول خود را با ترشحات خود به به زخم ها نزدیک کند و ویروس ایدز را منتقل کند.

آیا احتمال انتقال ایدز در همجنس گرایان خانم بیشتر است؟

یکی از خرافات موجود در اخبار و رسانه ها این است که زنان به علت ترشحات مخاطی در واژن و اینکه دستگاه تناسلی داخلی ای دارند، خطر انتقالشان بالاست. ما در مورد این مسئله مقاله ای با عنوان همجنسگرایی زنان و ایدز منتشر کرده ایم که مطالعه آن می تواند پاسخ سوالات شما را در این خصوص بدهد.

انتقال ایدز در هم جنسگرایان زن به زن

آیا رابطه هم جنس گرایان خطری برای ایدز به حساب می آید؟

با توجه به اینکه ایدز یک ویروس عفونی به نام اچ ای وی دارد و غیر از تماس جنسی راهی برای انتقال آن وجود ندارد، نمی توان به صورت قطع اعلام کرد که رابطه هم جنس گرایان به خودی خود موجب انتقال پیشرفته علایم ایدز می شود چرا که این نوع رابطه در آمریکا حتی قبل از شیوع اولیه ایدز نیز وجود داشته و شرکای جنسی مشکلی بابت این موضوع نداشته اند. اما با توجه به بالارفتن خطر ابتلا در نوع رابطه همجنس گرایان، پیشنهاد می کنیم حتما مراقبت های ویژه و پروتکل های بهداشتی برای عدم ابتلا به این بیماری را در نظر داشته باشید.

در این مقاله سعی کردیم هر آنچه که به عوامل انتقال ایدز از طریق رابطه هم جنس گرایان مرتبط است را مورد بحث و بررسی قرار دهیم. همانطور که می دانید در خصوص نوع رابطه همجنس گرایان خرافات و ابهامات زیادی وجود دارد به همین خاطر مجله ایران اچ ای وی سعی کرد تا جای ممکن خرافاتی از جمله بالا رفتن احتمال ایدز در همجنس گرایان را با نگارش و انتشار این مقاله کمتر کند.

همجنسگرایی و راه های انتقال ایدز و ویروس اچ ای وی

با توجه به گستردگی اطلاعاتی در این موضوع و همچنین درمان ایدز و با علم به اینکه علم پزشکی و کشفیات پزشکان در خصوص راه های انتقال ایدز روز به روز آپدیت می شود. ما تمامی اطلاعاتی به روز را در اختیارتان قرار دادیم. حالا پیشنهاد می کنیم تا شما ابهامات و سوالات خود را به شکل ناشناس برای ما کامنت بگذارید تا کارشناسان ایران اچ ای وی نیز بتوانند مطابق با سوالات شما بهترین جواب را به شما ارائه دهند.

سوالات متداول

IRAN HIV
01چه عواملی موجب انتقال ایدز در همجنس گرایان می شود؟

عدم استفاده از کاندوم در رابطه، داشتن رابطه با شرکای جنسی متعدد، عدم اطلاع از سلامت جنسی طرف مقابل می تواند از مهم ترین عوامل به حساب بیاید.

02آیا احتمال انتقال ایدز در همجنسگرایان بیشتر است؟

اگر پروتکل های بهداشتی در حین رابطه رعایت نشود احتمال انتقال بالا می رود و این مسئله در روابط عادی هم به همین منوال است.

03آیا استفاده از کاندوم برای روابط مقعدی هم جنس گرایان هم روشی پیشگیرانه به حساب می آید؟

بله، استفاده از کاندوم برای رابطه همجنسگرایان به خصوص مردان هم یک روش برای حفظ سلامت جنسی و همچنین جلوگیری از انتقال به حساب می آید.

نظر خود را بنویسید

IRAN HIV