نحوه ایجاد تنوع در رابطه زناشویی (چند راهکار ساده اما کاربردی)

اهمیت ایجاد تنوع در رابطه زناشویی بسیار زیاد است و با روش هایی ساده می توان آن را فراهم کرد.

یکی از مهم ترین مباحث در روابط زناشویی ایجاد تنوع و دوری از یکنخواختی است. گاهی اوقات ایجاد چرخه تکرار و یکنواخت شدن رابطه جنسی در نهایت منجر به سرد شدن زن و مرد نسبت به یکدیگر و مشکلات دیگری خواهد شد. متاسفانه مشکلاتی که به دلیل عدم ایجاد تنوع در سکس به وجود می آید بسیار زیاد است و در مواقعی موجب ایجاد باورهایی اشتباه می شود. احتمالا شما هم این جمله را شنیده اید که مردان تنوع طلب هستند! همین مسئله یکی از مشکلاتی است که به دلیل ناآگاهی در روابط جنسی پیش می آید. تنوع طلبی می تواند در وجود هر انسانی باشد و به سادگی و با روش های اصولی به آن توجه کرد. در این مقاله قصد داریم به اهمیت تنوع در رابطه زناشویی و چگونگی ایجاد آن بپردازیم.

یجاد تنوع در رابطه زناشویی

چرا تنوع در رابطه زناشویی اهمیت دارد؟

تنوع در رابطه زناشویی مهم است زیرا اجازه ی خاموش شدن هیجان را نمی دهد. اهمیت تنوع در رابطه زناشویی به قدری زیاد است که اگر مورد توجه قرار نگیرد ممکن است به مشکلی اساسی و حتی خیانت منجر شود. متاسفانه بسیاری از افراد سلامت جنسی و روانی خود را به خطر می اندازند و با افزایش تعداد شرکای جنسی خواهان ایجاد تنوع در رابطه جنسی خود هستند. در صورتی که با افزایش آگاهی می توان این مسئله را به شیوه ای سالم حل کرد.

چطور می توانیم در رابطه زناشویی تنوع ایجاد کنیم؟

در ابتدا باید مفهوم تنوع را به خوبی متوجه شوید. برخی از افراد انجام کارهای ناپسند در رابطه جنسی را تنوع می نامند! در صورتی که ایجاد تنوع نباید منجر به تغییر شکل رابطه جنسی ایمن شود. اگر همیشه با شنیدن عبارت “تنوع در رابطه زناشویی” حالتان دگرگون می شود و حس خوبی به این جمله ندارید، به این معنی است که تعریفتان از تنوع کاملا اشتباه است. ایجاد تنوع به معنای فراهم کردن شرایط و فضایی متفاوت برای لذت بردن بیشتر هر دو نفر است. حال این فضای و حس و حال جدید می تواند به شکل های مختلف ایجاد شود. در این قسمت به برخی از روش های ایجاد تنوع در رابطه جنسی اشاره خواهیم کرد.

اهمیت تنوع در سکس

خودتان را دوست داشته باشید و حواستان به خودتان باشد

اگر فکر می کنید که دیگر شریک جنسی مورد پسندی برای همسرتان نیستید یا اعتماد به نفستان کاهش پیدا کرده، بهتر است یک بازنگری درون خود و حس باطنی تان داشته باشید. اگر خودتان حس بدی به خودتان داشته باشید قطعا این مورد روی همسرتان هم تاثیر خواهد گذاشت و در نهایت بی میلی و سردی ایجاد می شود که هیجان را از بین میبرد. به طور مثال کاهش یا افزایش شدید وزن معمولا از مواردی است که به صورت مستقیم با اعتماد به نفس زنان و مردان مرتبط است. اگر به هر دلیلی وزن ایده آل خود را از دست داده اید همین مورد می تواند فرصتی باشد تا تنوعی ایجاد کنید. بیماری های مقاربتی نیز از دسته مواردی است که افراد بعد از مبتلا به آن ها تا حد زیادی اعتماد به نفس خود را از دست می دهند. سعی کنید تمامی احساسات بدی که نسبت به خودتان دارید را از بین ببرید.

خلاقیت در رابطه عاشقانه

موقعیت مکانی خود را عوض کنید

اگر طرح کاغذ دیواری سقف را حفظ شده اید، وقت آن رسیده تا محل خواب خود را عوض کنید. ایجاد رابطه جنسی در مکان های مختلف را امتحان کنید. می توانید از حمام، اتاق های دیگر حتی پذیرایی و آشپزخانه شروع کنید. در صورت امکان حتی می توانید برنامه ی سفر کوتاه و یک روزه داشته باشید. حتی رزرو یک اتاق در هتل مورد علاقه همسرتان (حتی در شهر خودتان) هم می تواند ایده جذابی باشد.

مدل های مختلف پوزیشن های زناشویی را امتحان کنید

خجالت کشیدن را رها کنید و پوزیشن های جنسی مختلف را امتحان کنید. قطعا زمانی که هیچ اقدام غیر قابل پیش بینی انجام ندهید همه چیز برای همسرتان قابل حدس و تکراری خواهد بود. در صورتی که هدف از ایجاد تنوع، به وجود آوردن هیجان برای شریک جنسی و سپس خودتان است. از این رو می توانید در اینترنت به دنبال پوزیشن های جنسی مختلف باشید و حتی از مشاور زناشویی کمک بگیرید. اگر در پوزیشن هایی که یاد میگیرید، رفتارهای جنسی پر خطر وجود نداشته باشد، قطعا به کیفیت رابطه جنسی، ایجاد تنوع و در نهایت حس لذت بیشتر کمک خواهد کرد.

در نظر داشته باشید که حتی ترتیب پوزیشن های مورد علاقه تان هم می تواند برای همسرتان قابل حدس باشد. در صورتی که باید از نقطه شروع تا پایان درگیر تنوع باشید و قطعا همسرتان انتظار رفتارهای جدید را دارد.

نوع لباس و آرایش خود را متنوع کنید

تنوع در هر قسمتی از سکس می تواند شکل بگیرد. قطعا مکان سکس، نوع لباس، رنگ آرایش و حتی حرف هایی که حین رابطه جنسی می زنید هر بار می تواند متنوع باشد. از لباس های مختلف استفاده کنید و تنوعی در نحوه ارایشتان ایجاد کنید.

مراجعه به مشاور زناشویی برای ایجاد تنوع در سکس

به شکل متنوع در رابطه جنسی خود تنوع ایجاد کنید!

اگر فکر می کنید عوض کردن موقعیت مکانی، پوزیشن و حتی نوع لباس و آرایش هم دیگر کافی نیست، بهتر است کمی خلاقیت داشته باشید. به طور مثال حاشیه های جنسی را بیشتر کنید. این حاشیه های جنسی می تواند مواردی مانند بازی های جنسی باشد. در زمان و مکانی که همسرتان انتظار ندارد که از او درخواست سکس داشته باشید، شرایط را به گونه ای پیش ببرید که غیر قابل پیش بینی باشد. انجام چنین مواردی کاملا وابسته به نوع روحیات شما و همسرتان دارد اما با کمی تمرکز و فکر کردن می توانید راه حل های متفاوتی را در نظر بگیرید.

آنچه در این مقاله از بلاگ ایران ایدز بررسی شد، راهکارهایی است که اگر به شکل صحیح انجام شود نتیجه ی خوبی رقم خواهد زد. در نهایت توصیه می کنیم حتی در صورتی که فکر می کنید هیچ یک از این راهکارها برایتان خوشایند نیست، بهتر است از یک مشاور و متخصص روابط زناشویی کمک بگیرید.

سوالات متداول

IRAN HIV
01چطور می توانیم در رابطه زناشویی تنوع ایجاد کنیم؟

با صحبت کردن و پیدا کردن نقاط مشترک و علاقه مندی ها می توان نکات مثبتی را پیدا کرد که شاید پیش از این به اندازه کافی به آن بها نمی دادید. همچنین مراجعه به یک مشاور متخصص می تواند راهکار خوبی برایتان باشد.

02چرا جذابیت رابطه زناشویی بعد از مدتی از بین میرود؟

تبدیل شدن سکس به یک عادت، نقطه ی خطری است که می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند. اگر فکر می کنید تنها به دلیل رفع نیاز جنسی به سمت سکس کشیده می شوید، بدین معناست که باید رابطه عاطفیتان را قوی تر کنید. با توجه به روحیاتتان باید این کار را انجام بدهید. میتوانید صحبت کنید، محبت بیشتری بورزید. به یاد داشته باشید که قرار نیست محبت کردن تنها چند دقیقه پیش از شروع سکس آغاز گردد.

03چطور از یکنواخت شدن سکس جلوگیری کنیم؟

یکی از موضوعاتی که در یکنواخت شدن رابطه زناشویی اهمیت زیادی دارد، توجه نکردن به احساسات است. اجازه ندهید که سکس تنها به یک عملکرد جسمانی تبدیل شود. بلکه آتش عشق و محبت خود را حین رابطه جنسی روشن کنید و بیان احساسات خود را جدی بگیرید. اگر احساسی برای بیان کردن ندارید باید یک قدم به عقب تر بازگردید! احتمالا مشکل یکنواخت شدن، پیش از اینکه به سکس برسد در قسمت های دیگر رابطه تان ریشه دوانده است.

نظر خود را بنویسید

IRAN HIV