رضایت زن و مرد از سکس

اصلی ترین دلایل کاهش رضایت زناشویی چیست؟

گاهی اوقات نشان ندادن رضایتتان و سکوت کردن، در نهایت باعث می شود که همسرتان به رضایت نداشتن از سکس فکر کند.

راضی نبودن در رابطه جنسی، مسئله ای است که می تواند یک زندگی مشترک را به نقطه ی پایانی برساند. در حال حاضر بسیاری از طلاق های جامعه ما به دلیل راضی نبودن از سکس است! با توجه به چنین مسئله ای به خوبی می توان به میزان اهمیت رابطه زناشویی و کیفیت آن پی برد. به صورت کلی دلایل متنوعی وجود دارد که در نهایت باعث کاهش رضایت زناشویی می شود. در این مقاله از بلاگ ایران اچ ای وی سعی کرده ایم به برخی از رایج ترین دلایل بپردازیم.

عدم توجه به خواسته های فرد مقابل در رابطه جنسی

توجه به خواسته های همسرتان، نوعی از بیان عشق و محبت است. اگر در رختخواب کاملا خودخواه هستید و هیچ توجهی به همسرتان ندارید به سادگی شاهد سرد شدن و کاهش رضایت او از رابطه خواهید بود. مهم نیست که این خواسته های چه مسئله ای باشند بلکه نوع برخورد شما در برابر شنیدن خواسته های منطقی یا غیر منطقی بسیار اهمیت دارد. به طور مثال استفاده از کاندوم برای برقراری مشا، می تواند یکی از مهم ترین مسائل برای فرد مقابل باشد.

در صورتی که هیچگاه به این خواسته احترام نگذارید و به صورت منطقی برخورد نکنید شاهد سرد شدن همسرتان خواهید بود. می توانید با صحبت کردن، خواسته هایتان را به یک مسیر مشابه هدایت کنید. به طور مثال اگر استفاده از کاندوم مردانه برای شما لذت بخش نیست، کاندوم زنانه را امتحان کنید یا روش های دیگر جلوگیری از بارداری را بیاموزید. به صورت کلی حتی اگر یک خواسته مطابق با میل شما نیست، باید روش اصولی برای اعلام مخالفت را یاد بگیرید. اگر در چنین مسائلی توانایی کافی ندارید، قطعا صحبت با یک مشاور زناشویی می تواند راه حل خوبی باشد.

راضی نبودن مردان در سکس

اتفاق های خارج از رابطه زناشویی که تاثیر مستقیم بر کیفیت رابطه تان دارد!

متاسفانه باور اشتباهی درباره رابطه زناشویی وجود دارد که در نتیجه باعث کاهش رضایت رابطه می شود. این باور اشتباه درباره دلیل کم شدن رضایت زوجین است. اگر فکر می کنید که اصلی ترین مشکل کاهش رضایت جنسی خود یا همسرتان مربوط به لحظاتی است که در رختخواب هستید، باید بگوییم که کاملا اشتباه می کنید.

تنوع، آرامش و عشق ورزیدن در رابطه زناشویی بسیار مهم است اما به تنهایی کافی نیست. مشکلاتی که خارج از اتاق خواب به وجود می آید به سادگی می تواند بر کیفیت رابطه ی زناشویی تاثیر گذار باشد. از این رو در صورتی که به سادگی به همسر خود بی احترامی می کنید، توانایی های او را نمی بینید و خارج از اتاق خواب به او عشق نمی ورزید، باید انتظار کاهش کیفیت در رابطه زناشویی را داشته باشید. موارد بسیاری در زندگی مشترک وجود دارد که در نهایت میزان عشق و علاقه بین زوجین را کاهش می دهد. اگر در رابطه عاطفی خود دچار اختلال شده اید، به احتمال زیاد رابطه زناشویی تان هم تحت تاثیر قرار می گیرد. مهم ترین راه حلی که برای این موضوع می توان در نظر گرفت، شرکت در جلسات مشاوره زناشویی است.

نشانه رضایت زن و مرد از رابطه جنسی

ناتوانی جنسی و عدم درمان آن رایج ترین دلیل کاهش رضایت زناشویی

از رایج ترین دلایل کاهش میزان رضایت زن و مرد در رابطه زناشویی می توان به انواع ناتوانی های جنسی اشاره کرد. اختلال در نعوظ، انزال زودرس یا دیررس و موارد دیگر می توانند در این دسته از مشکلات قرار بگیرند. فرقی ندارد که چنین مشکلاتی برای زنان ایجاد شود یا مردان؛ بلکه نحوه تلاش فرد برای حل آن مسئله ی مهم تری است! اگر با چنین مشکلی مواجه هستید از همسرتان بخواهید که شما را درک کند و در فرآیند درمان این مشکل کنارتان باشد. اما در صورتی که چنین مسائلی برای همسرتان پیش آمده و صبرتان تمام شده، بهتر است زمان خود را برای مشاوره زناشویی و صحبت با یک متخصص خالی کنید.

عدم شناخت کامل روحیات خود و همسرتان چطور باعث راضی نبودن از رابطه جنسی می شود؟

شاید برایتان عجیب باشد اما کنترل احساسات و هیجان، به صورت مستقیم بر کیفیت رابطه زناشویی تاثیرگذار خواهد بود. معمولا پس از سال های اول زندگی مشترک (به خصوص با به دنیا آمدن فرزند)، روجین دچار چرخه ای از تکرار خواهند شد که در نهایت باعث ایجاد احساسات متفاوتی می شود. به طور مثال ترس از مردان برای سکس بعد از زایمان یکی از مواردی است که اگر درباره آن صحبت نشود می تواند به مسئله ای بزرگ تبدیل شود. در صورتی که اگر مردان پیش از مرحله ی زایمان و در ابتدای مراحل آشنایی با همسر خود به خوبی روحیات او را کنکاش کرده باشند، برای چنین روزهایی آمادگی کامل دارند و می توانند احساسات خود و همسرشان را درک کنند. معمولا افرادی که در این مسئله دچار مشکل هستند، در مواردی مانند تربیت جنسی فرزند نیز به خوبی نمی توانند عمل کنند. در صورتی که اهمیت چنین مواردی در زندگی زناشویی بسیار زیاد است.

راضی نبودن در رابطه جنسی

صحبت نکردن درباره خواسته ها و نشان ندادن رضایت از رابطه جنسی

یکی از عواملی که در نهایت ذوق طرف مقابلتان را کور می کند، تشکر نکردن است! اگر حس خوبی دارید درباره آن صحبت کنید. اگر بعد از هر رابطه ای آرامش بیشتری بدست آورده اید و حالتان خوب شده است درباره آن صحبت کنید. حتی اگر کاملا از رابطه خود رضایت دارید بهتر است تا شریک جنسی خود را در جریان بگذارید. گاهی اوقات نشان ندادن رضایتتان و سکوت کردن، در نهایت باعث می شود که همسرتان به رضایت نداشتن از سکس فکر کند؛ در صورتی که همه چیز برای شما به بهترین شکل ممکن پیش رفته است.

سوالات متداول

IRAN HIV
01چطور دلیل کاهش رضایت زناشویی را متوجه شویم؟

حرف زدن و صحبت کردن درباره خواسته ها، مشکلات و مسائلی که ذهنتان را درگیر کرده می تواند راه حل اصولی باشد اما اگر به هر دلیل شریک جنسی شما مایل به انجام این کار نیست، می توانید از یک مشاوره تخصصی زناشویی بهره مند شوید.

02آیا خیانت می تواند دلیل کاهش رضایت رابطه جنسی شود؟

هر مسئله ای می تواند دلیل این مشکل باشد حتی خیانت. در این مقاله به بررسی رایج ترین دلایل کاهش رضایت جنسی پرداختیم اما دلایل متفاوتی وجود دارد که بیان همه ی آن ها در یک مقاله ممکن نیست. از این موارد می توان به اعتیاد به پورنوگرافی اشاره کرد.

03چطور رضایت طرف مقابل از رابطه جنسی را افزایش دهیم؟

با صحبت کردن، ایجاد تنوع در رابطه، احترام به خواسته های فرد مقابل، رعایت بهداشت فردی، صحبت کردن با مشاور و موارد دیگر می توانید به این خواسته دست یابید.

04

نظر خود را بنویسید

IRAN HIV