سرد شدن روابط زناشویی

سرد شدن روابط زناشویی به چه عواملی بستگی دارد؟

سرد شدن روابط زناشویی قابل حل شدن است! ریشه یابی و پیدا کردن راه حل مناسب برای حل مشکل سردی رابطه جنسی، مسئله ای نیست که

روابط جنسی را می توان یکی از پایه های اصلی شادمانی زن و شوهر دانست. قطعا رضایت از روابط زناشویی، کیفیت زندگی مشترک را افزایش می دهد و به صورت مستقیم روی قسمت های دیگر زندگی تاثیر گذار است. از این رو به سادگی از اهمیت رابطه خوب زناشویی باخبریم. بسیاری از زوجین، با مشکلات متعددی مواجه می شوند که در نهایت منجر به سر شدن روابط زناشویی می شود. این مسائل برای هر زن و شوهری ممکن است پیش بیاید و ارتباط مستقیمی با موقعیت اجتماعی، مدت زمان ازدواج و موراد دیگر نخواهد داشت.

اصلی ترین دلایل سرد شدن روابط زناشویی

هر زوجی که در ابتدا بسیار گرم بوده اند و رابطه ی خوبی داشته اند، ممکن است با در نظر نگرفتن یک سری نکات، با سرد شدن روابط جنسی مواجه شوند. برخی از افراد خیلی زود با راهکارهایی مانند بهره مندی از مشاوره زناشویی به حل این مسئله می پردازند و برخی دیگر به سادگی تسلیم می شوند و کم کم به استقبال افسردگی خواهند رفت. در این مقاله قصد داریم تعدادی از اصلی ترین عواملی که مسبب سرد شدن روابط جنسی می شوند را بررسی کنیم و تا جای امکان راه حل های مناسب برای هر یک را ارائه کنیم.

سرد شدن روابط زناشویی

1- حرف نزدن، از اصلی ترین دلایل سرد شدن روابط زناشویی

یکی از اصلی ترین دلایلی که می گوییم سرد شدن و کمرنگ شدن روابط زناشویی، ربطی به مدت زمان ازدواجشان ندارد دقیقا همین است. یک زوج تازه عروس و داماد هم ممکن است بعد از چندین ماه با این مشکل مواجه شوند زیر آن ها به خوبی امیال جنسی یکدیگر را نمی شناسند! خواسته های جنسی هر فرد با توجه به سلیقه او می تواند متفاوت باشد.

از این رو بهتر است درباره روند رابطه جنسی، به خوبی صحبت شود. خجالت کشیدن در این مورد دقیقا شبیه به استفاده از یک زهر است. زن و شوهر باید بدون خجالت، درباره تمام آنچه که در اتاق خوابشان می خواهند با یکدیگر صحبت کنند. حتی اگر خواسته های نامعقولی بیان می شود، حفظ خونسردی و شنونده ی خوب بودن، وظیفه ی هر یک از زوجین است. در نهایت در صورتی که حرف زدن هم نتوانست دو فرد را به یک نقطه مشترک برساند، قطعا کمک گرفتن از یک مشاور می تواند راهکار خوبی باشد.

حرف نزدن زن و شوهر

2- توجه نداشتن به اولویت و اهمیت رابطه جنسی در زندگی زناشویی

فرزند، شغل، درس، کلاس و هر مسئله ی دیگری می تواند به سادگی شما را کاملا به خود درگیر کند به گونه ای که کاملا نامحسوس بر روابط جنسی شما هم تاثیر بگذارد. خستگی جسمانی، یکی از مهم ترین مسائلی است که کیفیت یک رابطه جنسی را به شدت پایین می آورد و در نهایت حس رضایت را از هر دو فرد می گیرد. نکته ای که باید بدانید این است که برای همه ی قسمت های زندگیتان برنامه ریزی صحیح و اصولی داشته باشید تا مجبور نشوید از زمان آخر شب و خوابیدن کنار همسرتان بزنید و به کارهای عقب مانده برسید.

حس ارزشمند بودن را به همسرتان هدیه بدهید و رابطه جنسی را آخرین اولویت زندگیتان قرار ندهید. در اکثر مواقع بی توجهی به دلایل متفاوت اعم از خستگی، از مواردی است که ناخواسته طرف مقابل را سرد می کند. اگر رابطه مشترکتان برای شما مهم است باید حواستان باشد تا حس ارزشمندی را در همسرتان زنده نگه دارید.

اهمیت ندادن به یکدیگر در رابطه جنسی

3- عدم ایجاد تنوع در روابط زناشویی

حس تکراری شدن، برای هر زن و مردی می تواند ناخوشایند باشد. فرقی ندارد که به چه دلیل این حس در شما و یا همسرتان ایجاد می شود. راهکارهای متفاوتی وجود دارد که به واسطه آن ها می توانید از چرخه تکرار خارج شوید. برقراری رابطه جنسی در مکان های متفاوت و جدید و به شیوه های مختلف را امتحان کنید. تلاش شما برای جذب همسرتان و خوشنود کردن او، قطعا باعث برانگیختی و همچنین ایجاد حس خوب در او خواهد شد.

ایجاد تنوع در سکس

4- عدم رعایت بهداشت جنسی و به نتیجه نرسیدن برای انتخاب راه پیشگیری!

انواع بیماری های مقاربتی، مسئله ای است که هر زن و مردی را می تواند نگران کند. هر چند که آزمایش های قبل از ازدواج به صورت کامل این نگرانی ها را حل می کند اما در هر صورت بهتر است روابط جنسی پرخطر کاملا کنترل شده باشند. اما مسئله ی دیگری که درباره استفاده از ابزارهای جلوگیری وجود دارد این است که برخی افراد معتقد هستند استفاده از کاندوم، لذت رابطه جنسی را کم می کند. همین مسئله به سادگی می تواند یک اختلاف نظر را ایجاد کرده و باعث سردی رابطه زن و شوهر شود.

در صورتی که راه های متفاوتی برای جلوگیری از بارداری وجود دارد. بهتر است نسبت به تمام راه ها تحقیقات کاملی داشته باشید و با یکدیگر صحبت کنید. بسیاری از مردم نمی دانند کاندوم زنانه چیست! یکی از راه های جلوگیری از بارداری می تواند استفاده از کاندوم زنانه باشد. در نهایت باید نسبت به پیدا کردن راه حل مشکل مصمم باشید و در این میان حس احترام و دوست داشتن را زنده نگه دارید.

تکراری شدن رابطه جنسی زن و شوهر

5- اجازه بدهید اتاق خوابتان، اتاق خواب بماند!

سعی کنید یک حریم خصوصی برای اتاق خواب مشترکتان در نظر بگیرید و تحت هیچ شرایطی آن را زیر پا نگذارید. دعوا، بحث و دلخوری ها را پشت در اتاق خواب بگذارید.

زوجین، اشتباهات بسیاری انجام می دهند که در نهایت باعث می شود تا تصویر رویایی و حس آرامش بخش بودن اتاق خواب مشترک کاملا خراب شود! از جدا کردن رختخواب بعد از بحث و دعوا تا مشاهده فیلم های مستجهن در اتاق خواب، همگی از مسائلی است که فضای خوب اتاق خواب مشترک را از بین میبرد.

از ماهواره و تلویزیون در اتاق خواب استفاده نکنید

یکی از رایج ترین اشتباهاتی که زوجین مرتکب می شوند، قرار دادن ماهواره و تلویزیون در اتاق خواب مشترک است. این مسئله در دراز مدت، حس سردی را بین زوجین ایجاد می کند. قطعا مشاهده فیلم های مستهجن نه تنها کمکی به افزایش کیفیت رابطه جنسی نخواهد کرد بلکه توقعات طرفین را افزایش می دهد! توجه داشته باشید که این توقعات کاملا کاذب اما در عین حال واقعی هستند!

اگر بخواهیم منظورمان را خیلی ساده بیان کنیم باید بگوییم که آنچه در ماهواره ها مشاهده می کنید به هیچ عنوان واقعی نیستند. مشاهده این فیلم ها چیزی به جز سردی رابطه جنسی و کاهش اعتماد به نفس نخواهد داشت.

اهمیت اتاق خواب در روابط زناشویی

بهترین راه حل برای از بین بردن سردی در روابط جنسی زن و شوهر چیست؟

در این مقاله به رایج ترین مواردی که باعث سردی میان زن و شوهر می شود پرداختیم. با این حال در صورتی که فکر می کنید نمی تواند ریشه و دلیل سردی بین روابط خود را پیدا کنید، پیشنهاد می کنیم از یک متخصص سکس تراپی یا مشاور زناشویی بهره مند شوید. به یاد داشته باشید که خستگی هم می تواند از عوامل تاثیر گذار بر سردی روابط باشد. یک سفر هیجان انگیز دو نفره می تواند شروع بازگشت روزهای گرم و خوبتان باشد.

نظر خود را بنویسید

IRAN HIV