کاندوم بهترین راه پیشگیری از بیماری های مقاربتی

تاثیر استفاده از کاندوم در پیشگیری از بیماری های مقاربتی

استفاده از کاندوم های زنانه و مردانه خطر ابتلا به ایدز و سایر بیماری های مقاربتی را کاهش می دهد و به عنوان یک وسیله پیشیگری از آن یاد می شود.

یکی از مهم ترین دغدغه های زوجین در هنگام نزدیکی و مقاربت جنسی، سلامت جنسی هر دو طرف به حساب می آید. فکر کردن به بیماری های مقاربتی همیشه مسئله ساز ترین شرایط را در حین رابطه دو طرف به وجود می آورد اما روش های پیشگیرانه خاصی از جمله استفاده از کاندوم در حین رابطه وجود دارد که همیشه و در هر زمان به زوجین توصیه می شود. اگر شما هم دوست دارید تا در مورد تاثیر استفاده از کاندوم حین رابطه جنسی اطلاعات لازم و کافی به دست بیاورید، حتما در ادامه این مقاله با ایران اچ ای وی همراه باشید.

کاندوم مانعی برای ورود مایعات آلوده به بدن شریک جنسی

بیشتر زوجین استفاده از کاندوم را تنها راهی برای جلوگیری از بارداری ناخواسته می دانند در صورتی که این وسیله، روشی برای جلوگیری و پیشگیری از بیماری های مقاربتی به حساب می آید.

کاندوم ها یک پوشش نرم ارتعاجی دارند و جنس نازک لاتکس آن ها موجب می شود تا هیچ گونه مایع و مخاطی به بدن شریک جنسی وارد نشود. استفاده از کاندوم مانند یک دیواره محکمی مانع انتقال مایعات آلوده به بدن افراد می شود و موجب می شود یک رابطه سالم با حفظ سلامت و بهداشت باروری انجام پذیرد.

استفاده از کاندوم برای جلوگیری از ورود ویروس به بدن

آیا کاندوم زنانه هم برای پیشگیری از بیماری های جنسی تاثیر دارد؟

بله. از کاندوم زنانه هم مانند کاندوم های مردانه به عنوان روش های جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری ها نام برده می شود. استفاده از کاندوم زنانه با حفظ اصول بهداشتی می تواند راه مناسبی برای افرادی باشد که دوست ندارند از کاندوم مردانه استفاده کنند.

نکته بسیار مهمی که در هنگام استفاده از کاندوم مردانه باید به آن توجه کرد این است که در هنگام جا گذاری و یا خارج کردن کاندوم از واژن حتما دقت کافی داشته باشید تا هیچ گونه مایع منی و مایع مخاطی حین خروج وارد واژن نشود.

تاثیر استفاده از کاندوم در پیشگیری از سیفلیس و سوزاک

بیماری های جنسی مثل سوزاک و سیفلیس از جمله مریضی هایی هستند که با رابطه مهبلی، مقعدی و حتی دهانی  فرد او را آلوده می کند. استفاده از کاندوم مسیر انتقال این دسته از بیماری هایی که تنها از راه دخول منتقل می شود را سخت تر می کند و باعث حفظ سلامت جنسی هر دو طرف در حین رابطه جنسی می شود.

کاندوم زنانه برای پیشگیری بهتر است یا کاندوم مردانه

چگونه candom از بیماری های پوستی جنسی مثل زگیل تناسلی جلوگیری می کند؟

با این حال که بیماری های پوستی مثل زگیل تناسلی تنها با ورود ویروس اچ پی وی فرد را به خود مبتلا می کنند، اما باز هم استفاده از کاندوم برای جلوگیری از پخش مایعات بدن روی سطح اندام های جنسی  می تواند راه حلی مناسب برای پیشگیری از این بیماری به حساب بیاید.

البته توجه داشته باشید که علاوه بر روش های پیشگیرانه حتما باید هر چند وقت یکبار برای چکاپ کامل بیماری های مقاربتی به پزشک معالج مراجعه بفرمایید.

احتمال انتقال ایدز بدون کاندوم

یکی از خطرناک ترین بیماری های مقاربتی که در دنیا همیشه از آن صحبت می شود، ویروس ایدز نام دارد. این بیماری یکی از شایع ترین بیماری های مقاربتی است که از راه رابطه مهبلی، مقعدی و دهانی از فردی به فردی دیگر منتقل می شود. استفاده از روش های مراقبتی مثل کاندوم، از راه های مهم و تاثیر گذار برای عدم ابتلا به این بیماری است.

هر بار آمیزش جنسی بدون استفاده از کاندوم خطر ابتلا به ویروس ایدز را تا چند برابر بیشتر می کند چرا که از مهم ترین و متداول ترین راه های انتقال ایدز می توان به انتقال مایع منی و مخاط واژن اشاره کرد. به همین دلیل حتما استفاده از کاندوم حین رابطه را جدی بگیرید.

احتمال انتقال ایدز با کاندوم کمتر است

بسیاری از افراد چنین دغدغه ای دارند که آیا استفاده از کاندوم در رابطه با فردی که به ویروس اچ ای وی مبتلا شده است به عنوان روش پیشگیری به حساب می آید یا اصلا باید از چنین رابطه ای جلوگیری کرد؟

دقت داشته باشید که استفاده از کاندوم برای رابطه ای که یکی از افراد ویروس ایدز دارد به عنوان بک راه جلوگیری به حساب می آید اما نمی توان به طور قطع از عدم ابتلای فرد مقابل در برابر ویروس ایدز صحبت کرد.

آیا پاره شدن کاندوم حین رابطه موجب آلوده شدن فرد می شود؟

استفاده از کاندوم پاره حین رابطه تفاوتی با عدم استفاده از آن را ندارد. به همین جهت قبل از آغاز مقاربت جنسی از سالم بودن کاندوم اطمینان کافی حاصل کنید.

بسیاری از افراد معضل پاره شدن کاندوم حین رابطه را همیشه تجربه کرده اند. اگر شما هم چنین دغدغه ای دارید پیشنهاد می کنیم تا برای داشتن رفتار جنسی ایمن حتما از کاندوم های لاتکس با کیفیت مناسب استفاده کنید تا بدون هیچ دلهره و نگرانی از رابطه خود لذت ببرید.

آیا پاره شدن کاندوم خطرناک است؟

آیا روش های دیگری به غیر از استفاده دائم کاندوم برای پیشگیری از بیماری های جنسی وجود دارد؟

با توجه به اینکه استفاده از کاندوم تا 70 درصد احتمال انتقال ویروس ایدز و سایر بیماری های مقاربتی را کم می کند اما باز هم روش تنها روش جلوگیری به حساب نمی آید.

چکاپ ماهانه برای اطلاع از سلامت جنسی، عدم داشتن رابطه جنسی با شریک جنسی متعدد و همچنین جلوگیری از ایجاد رابطه با افرادی که مشکوک به بیماری های جدی هستند از جمله مواردی است که به عنوان راه های پیشگیری می توان از آن ها نام برد.

توجه داشته باشید که ما در این مقاله در مورد تاثیر استفاده از کاندوم به عنوان یکی از مهم ترین راه های پیشگیری از ایدز با شما صحبت کردیم. شما می توانید کلیه دغدغه ها و سوالات خود را در خصوص موارد ذکر شده در این مقاله با ما در میان بگذارید تا کارشناسان ایران اچ ای وی پاسخگوی سوالات شما باشند. پس در قسمت نظرات این مقاله همراه ما باشید.

نظر خود را بنویسید

IRAN HIV