خطرات رابطه جنسی از مقعد

خطرات رابطه جنسی از مقعد، از عفونت مقعد تا بیماری های مقاربتی

رابطه جنسی مقعدی خطرات و عوارض هایی زیادی از جمله ابتلا به بیماری های مقاربتی و عفونی را تشدید می کند. این تهدید بزرگ را جدی بگیرید.

به غیر از رابطه دهانی و واژنی سومین نوع رابطه جنسی رابطه مقعدی نام دارد. همیشه از این رابطه به عنوان یک رفتار جنسی پرخطر نام برده می شود اما کمتر کسی اطلاعات کاملی در خصوص خطرات و عوارض بعد از این رابطه می دانند. اگر شما هم دوست دارید تا از مضرات این رابطه اطلاعات کامل و دقیقی پیدا کنید، پیشنهاد می کنیم تا در ادامه با ایران اچ ای وی همراه باشید تا اطلاعات مفیدی در این خصوص خدمت شما ارائه دهیم و در نهایت نتیجه گیری منطقی از عوارض این رابطه را در اختیار شما قرار دهیم.

رابطه جنسی مقعدی و خطر عفونت

یکی از مهم ترین مواردی که همیشه در بهداشت سلامت جنسی به آن اشاره می شود، خطر عفونت مقعد است. با توجه به اینکه این عضو جنسی به نسبت واژن حالت ارتجاعی کمتری دارد، باعث می شود تا خطر خراش برداشتن و همچنین خونریزی از این ناحیه به نسبت واژن بسیار بیشتر باشد.

به همین دلیل خراش ها و خونریزی های ایجاد شده در مقعد می تواند ناحیه ای برای عفونت و رشد انواع باکتری ها و قارچ ها به حساب بیاید. پس خطر عفونت مقعدی و عوارض پیش روی آن را قبل از انتخاب این رابطه در نظر بگیرید.

عفونت، اولین تهدید جدی رابطه مقعدی

بی اختیاری مدفوع از عوارض رابطه جنسی مقعدی

عفونت شدید مقعد علاوه بر اینکه فضایی برای رشد میکروب و ورود ویروس ها ایجاد می کند باعث می شود تا عضله اسفنگتر مقعد را ضعیف کند و در نتیجه عوارض غیر قابل تحملی از جمله بی اختیاری مدفوع را ایجاد کند.

بی اختیاری مدفوع با آسیب و ضربه بر عضله اسفنگتر ایجاد می شود و علاوه بر آسیب های جسمی آسیب های روحی بسیاری برای بانوان به همراه دارد چرا که درمان این مسئله کار چندان ساده ای نبست.

بی اختیاری مدفوع، از عوارض رابطه مقعدی

خطر پاره شدن کیسه منی بعد از رابطه مقعدی

در مقابل، خطر رابطه از مقعد برای آقایان هم شامل عوارض و خطراتی می شود. از جمله این عوارض می توان به فشار شدید به آلت تناسلی آقایان اشاره کرد. چرا که رابطه مقعدی با فشار زیاد همراه است که همیشه با کمک روان کننده ها به آن بهبود داده می شود. در نتیجه این فشارها غدد پروستات و کیسه های منی تحت فشار قرار گرفته و می تواند عاملی برای پارگی کیسه منی باشد.

زود انزالی و سرد مزاجی جنسی، نتیجه منفی نزدیکی مقعدی

بسیاری با تکیه بر این شایعه عام که لذت نزدیکی از مقعد از رابطه واژنی بیشتر است این نوع نزدیکی را انتخاب می کنند در صورتیکه رابطه مقعدی موجب زود انزالی و سرد مزاجی شریک جنسی می شود.

دقت داشته باشید که برای برقراری یک رابطه سالم و لذت بخش با شریک جنسی خود به شایعات بی اساس بی توجه باشد تا در نهایت هم شما و هم شریک جنسی شما از یک رابطه لذت کافی را ببرد.

زود انزالی مهم ترین تهدید رابطه مقعدی

آیا رابطه مقعدی خطر ابتلا به هموروئید (بواسیر) را بالا می برد؟

یکی از شایع ترین و مهم ترین عوارض رابطه مقعدی ابتلا شدن به بیماری بواسیر است. نزدیکی از مقعد موجب متورم شدن عروق می شود و همین مسئله می تواند خطر ابتلا به بواسیر را بیش از بیش بیشتر کند.

همانطور که خطر ابتلا به بواسیر در رابطه مقعدی بالا می رود، در صورت ابتلا به این بیماری و داشتن رابطه جنسی باز هم به ملتهب شدن و تشدید این بیماری کمک می کند. پس تا زمان بهبودی کامل به هیچ عنوان نزدیکی از مقعد را تکرار نکنید.

رابطه مقعدی و خطر ابتلا به بواسیر

خطر ابتلا به بیماری های مقاربتی در نزدیکی مقعدی

خطر ابتلا به بیماری های مقاربتی در رابطه های مقعدی و دهانی بسیار بیشتر از رابطه مهبلی است. به همین دلیل بهداشت سلامت باروری همیشه توصیه می کند تا در جهت حفظ ایمنی بدن در هنگام رابطه جنسی از نزدیکی مقعدی جلوگیری کنید.

در نظر داشته باشید با توجه به اینکه مقعد محلی برای دفع است و ناحیه ای میکروب زا است، تجمع ویروس ها و باکتری ها در این محل می تواند بدن را در مقابل جذب ویروس هایی مانند اچ ای وی و بیماری های مقاربتی مانند سوزاک و سفیلیس مستعد کند.

آیا ایدز از طریق رابطه مقعدی منتقل میشود؟

میزان خطر ابتلا به ویروس ایدز در افرادی که همیشه رابطه مقعدی را انتخاب می کنند بسیار بالاست چرا که خطر انتقال این بیماری از ناحیه مقعد قربانیان زیادی را به بار آورده است.

توجه داشته باشید که با توجه به اینکه دیواره داخلی مقعد خاصیت جذب مستقیم دارد، انتقال ایدز از این ناحیه بیشتر و خطرناک تر از رابطه واژینال است.

خطر احتمال ابتلا به ایدز در رابطه مقعدی

نکاتی که در هنگام رابطه مقعدی باید به یاد داشته باشید

در این مقاله کلیه عوارض ها و خطرات تهدید کننده رابطه مقعدی را به اطلاع شما رساندیم. در نهایت اگر باز هم این نوع از رابطه را انتخاب می کنید حتما موارد زیر را برای کم کردن خطرات موجود و برای داشتن یک رفتار جنسی ایمن در نظر بگیرید.

  • استفاده از کاندوم حین رابطه را جدی بگیرید
  • به هیچ عنوان از یک کاندوم یکسان برای رابطه مقعدی و واژینال استفاده نکنید
  • حتما بعد از رابطه مقعدی سلامت خود را شریک جنسی تان را بررسی کنید
  • به رابطه مقعدی به عنوان رابطه ای دائمی فکر نکنید

حالا نوبت شماست تا از مضرات و خطراتی که از نظر شما سلامت زن و مرد را در حین رابطه مقعدی تهدید می کند برای ما صحبت کنید. کارشناسان ایران اچ ای وی در قسمت نظرات منتظر دریافت سوالات و نظرات شما در این زمینه هستند.

نظر خود را بنویسید

IRAN HIV